Projekt posiluje rozvoj aplikačního výzkumu na Univerzitě Karlově, jenž v humanitních a společenských vědách zaostává za vědami přírodními či lékařskými. Katedra žurnalistiky Institutu komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK přitom patří mezi pracoviště, která se o něj systematicky snaží, proto spojení s katedrou počítačů Fakulty elektrotechnické ČVUT, katedrou informatiky a výpočetní techniky Fakulty aplikovaných věd ZČU v Plzni a aplikačními garanty může přispět k posunu do další, interdisciplinárně inovativní úrovně aplikačního výzkumu.
Na půdě Fakulty sociálních věd se v rámci projektu zabýváme systematickým výzkumem etiky strojů v žurnalistice a roboetiky vztažené ke zpravodajským médiím. Mapujeme rozvoj možnosti a míru využití umělé inteligence (AI) v samotných redakcí a studujeme širší společenské dopady AI v žurnalistice.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.